Pagini

Devoratori Online

marți, 12 noiembrie 2013

Câteva ore ne mai despart de premiera mondială a The Hunger Games: Catching Fire


În câteva ore, vom fi pe covorul roşu din Leicester Square, în inima Londrei, dar şi a cinema-ului britanic, pentru că aici au loc majoritatea evenimentelor legate de film. Ocazia? Avanpremiera mondială a The Hunger Games: Catching Fire! Mulţimi de fani credem că sunt deja acolo, în faţa cinematografului Odeon, aşteptând cu sufletul la gură venirea actorilor Jennifer Lawrence, Liam Hemsworth, Woody Harrelson, Josh Hutcherson, Donald Sutherland, Elizabeth Banks, Lenny Kravitz, Stanley Tucci. Suntem nerăbdători deopotrivă să vedem cum se vor desfăşura lururile. Presa are locul ei alocat, de-o parte a covorului roşu, procesiunea intrării starurilor începând la 17.30, ora locală.
Abia aşteptăm momentul, întrucât putem compara cu ce se întâmplă pe covorul roşu de la Cannes, sau de la Veneţia. Trebuie să recunoştem: francezii sunt electrici când vine vorba de organizat procesiunea păşirii pe covorul roşu. Atmosfera la Cannes este vibrantă. Monitoare uriaşe afişează vedetele, în timp ce o voce îi anunţă, făcându-le o scurtă prezentare. Străda principală de acces e, fireşte, blocată, toată lumea, mulţimi de oameni privind spre intrarea în Palatul festivalului, hipnotizaţi. Bineînţeles, furnicarul acesta de oameni adunaţi în jurul covorului e cât se poate de colorat - doamne în rochii de gală şi pantofi cui, turişti în pantaloni scurţi, şi personaje costumate creativ sau doar ciudat. În câteva ore vom vedea pe viu ce înseamnă o premieră mondială la Londra, mai ales cu un titlu atât de popular precum Hunger Games.
Opulentele costume din film îşi vor găsi vreun corespondent în vestimentaţia pe care Jennifer Lawrence, ori Elizabeth Banks o vor alege pentru covorul roşu? Cât de înflăcărat va fi evenimentul? Rămâneţi alături de noi în această aventură! Marţi, 12 noiembrie, veţi afla primele impresii despre filmul cu premiera românească pe 21 noiembrie.
Catching Fire explorează mai în profunzime lumea lui Katniss şi relaţiile interumane ale acesteia, iar regizorul Francis Lawrence a ales să utilizeze tocmai aceatehnologie de filmare care implică spectatorul deplin - IMAX. Regizorul a notat în caietul de presă pus la dispoziţia jurnaliştilor: „Am dorit ca arena de luptă să constituie o experienţă viscerală, directă, exact aşa cum ar fi ea văzută din perspectiva lui Katniss. A-i vedea lumea prin intermediul IMAX deschide ecranul către public şi te duce în interiorul lumii ei vizuale".
Acţiunea din Catching Fire începe la câteva luni după Jocurile Foamei din primul film: Katniss şi Peeta locuiesc în Satul Învingătorilor - este parte din premiul lor pentru faptul de a fi supravieţuit Jocurilor Foamei. Chiar şi aşa, în comparaţie cu Capitoliul însuşi, traiul lor este relativ modest: „Noua lor lume este elegantă şi totuşi relativ simplă. Cred că, în contextul Districtului 12, simplul fapt de a avea mâncare şi căldură înseamnă a avea lux, însă chiar dacă aici există confort există încă contrast cu casa preşedintelui Snow", a notat Philip Messina, scenograful producţiei. Katniss şi Peeta trebuie să facă Turul învingătorilor, în care călătoresc cu un tren special prin districtele Panem-ului în care clocoteşte revolta. O somptuoasă petrecere organizată de către preşedintele Panem-ului în inima Capitoliului este continuarea la acest tur, şi apoi - desigur - arena de luptă care imită jungla amazoniană, cea în care va lupta Katniss pe viaţă şi pe moarte, cu alţi concurenţi, foşti învingători.
Împreună cu alte provocări de factură creativă puse de către film, faptul de a lucra împreună cu o distribuţie atât de variată a fost un aspect important pentru Jennifer Lawrence, care a declarat: „A fost cea mai ieşită din comun distribuţie, plăcută de privit pe măsură ce fiecare îşi aduce propria combinaţie de umor, umanitate şi emoţie la personajele acestea incredibile.Toţi au personalităţi dinamice, particulare".
Cea mai mare provocare scenografică a fost arena Jocurilor: Messina a trebuit să recreeze conceptul junglei luxuriante a lui Plutarch Heavensbee (Philip Seymour Hoffman), noul organizator al Jocurilor Foamei, care în filmaducea concurenţilor pericole suplimentare: fulgere, ceţuri otrăvitoare, maimuţe agresive şi... un Corn al Abundenţei aflat pe o insulă mai periculoasă decât orice altceva.
Atunci când Messina şi cu echipa sa au căutat locuri de filmare în junglele din Hawaii, de acolo a venit inspiraţia pentru Cornul Abundenţei: "Am văzut o mulţime de stânci de rocă vulcanică şi alte formaţiuni vulcanice, iar Francis şi cu mine am ajuns la ideea că ar trebui să plasăm Cornul Abundenţei pe o insulă vulcanică aspră şi neprimitoare". În film, insula care conţine Cornul Abundenţei are în spate un mecanism care o roteşte - iar concurenţii trebuie să se agaţe de ea pentru a supravieţui. Coordonatorul efectelor speciale, Steve Cremin, notează că descrierea insulei Cornului Abundenţei i-a pretins echipei sale noi moduri de a lucra cu apa şi de a face,la propriu, valuri: "Este extrem de complicat să manageriezi un milion şi jumătate de galoane de apă rapid, să o scurgi, să o umpli la loc şi să faci valuri. Însă am simţit că este posibil să se facă - şi s-a făcut", afirmă el.
În ceea ce priveşte efectele vizuale, o echipă dedicată de artişti în domeniu a fost formată sub egida lui Janek Sirrs, a cărui palmares cuprinde The Avengers, Iron Man 2 şi I Am Legend. Sirrs a coordonat realizarea a circa 1000 de cadre cuprinzând efecte speciale, observând obiectivul regizorului: cel de a integra în mod discret efectele speciale în derularea acţiunii. În acelaşi timp, pentru a recrea arena de joc, echipa lui Sirrs a început prin a construi o lume digitală realizată fotorealistic, cuprinzând o junglă punctată de ochiuri de apă. „Fiecare bucăţică de verdeaţă - palmierii, arborii banyan, tufele, şi altele - sunt modele 3d randate pe computer, cu toate frunzele în vânt fiecare suflată în altă direcţie", explică el. "Am avut atâtea piese diferite de ramuri şi frunze construite în grafică virtuală încât nu le-am putut salva pe toate - trebuiau recreate de fiecare dată ce una dintre ele era randată". Alte peste 400 de cadre digitale au fost realizate de către coordonatorul de efecte vizuale Adrian de Wet (The Dark Knight Rises, Skyfall, Rush) şi echipa Double Negative. Lucrările lor cuprind secvenţa cu Bulevardul Tributurilor - în care întreaga arhitectură a bulevardului, artezienelor, clădirilor, fântânilor, a rondului prezidenţial şi a întregului Capitoliu a trebuit să fie concepută, modelată, texturată, iluminată şi randată. Double Negative a creat şi scenografia de flăcări ( înţelese ca efecte speciale inclusiv în acţiunea filmului) de pe costumele lui Katniss şi al lui Peeta. În plus, au contribuit la fundalul arenei, cu efecte precum valul ucigaş, gaiţele şi ceaţa otrăvitoare.
Una dintre cele mai palpitante scene cu efecte vizuale a fost cea a atacului maimuţelor: zeci de maimuţe viu colorate apar ca prin minune, ameninţându-l pe Peeta.Sarcina de a recrea această scenă i-a revenit lui Guy Williams de la WETA Digital, în a cărui portofoliu intră efectele speciale din Avatar, X-Men First Class şi The Avengers, filme pentru care a primit o nominalizare la Oscar.

Muzica

Pentru Catching Fire, producătorii au invitat una dintre cele mai populare trupe rock - Coldplay, câştigătoare de şapte ori a premiilor Grammy - pentru a compune şi a înregistra prima lor melodie de film. Rezultatul este melodia titulară "Atlas", compusă special pentru Katniss, şi care va deveni, în cele din urmă, inspiraţie pentru toate temele muzicale ale lui Howard. Atunci când producătorii filmului au ascultat tema din „Atlas", au ştiut că ceva special s-a întâmplat între subiectul filmului şi compozitorii temei. Tracy McKnight, care a supervizat muzica filmului, a notat în caietul de producţie oferit presei - „Ca şi filmul, este despre cineva care poartă greutatea lumii pe umeri şi care totuşi dă o senzaţie de speranţă. Toate sugerate prin tonurile de pian, prin voce şi prin senzaţia dramatică pe care o iubim la Coldplay".
Îmbinând genuri şi stiluri, coloana sonoră afişează artişti de la starurile canadiene R&B The Weeknd, trupa de folk-rock The Lumineers, trupa pop islandeză Of Monsters and Men, rockerii de la Imagine Dragons şi The National, Lorde din Noua Zeelandă şi legenda rock Patti Smith. „Nu am dorit să facem din coloana sonoră a filmului un drum cu o singură bandă - e ca o stradă cu mai multe benzi", explică McKnight. „Am dorit să ne racordăm la natura universală a muzicii şi să creăm ceva care merge la fel de bine şi cu adolescenţii, şi cu fanii de alte vârste. Aşadar, sunt atâtea sunete diferite, dar ele toate urmăresc cu sinceritate spiritul poveştii. Am dorit, de asemenea, să intrăm în „zona descoperirilor" - şi suntem bucuroşi să avem artişti precum The Weeknd, un artist în ascensiune care a scris melodia cea mai tulburătoare, sau Lorde a cărei muzică precoce pentru vârsta ei creează o paralelă cu Katniss"...

Sursa

Un comentariu:

Andreea T. spunea...

Nu am avut timp sa ma duc la cinema sa-l vad,dar o sa ma uit la el.