Pagini

Devoratori Online

duminică, 7 aprilie 2013

S-a stins si el din viata...

Ieri (6 Aprilie) a avut loc inmormantarea lui Roger Ebert,primul critic de film premiat cu Pulitzer.Acesta s-a stins din viata pe 4 aprilie,la varsta de 70 de ani.Roger Ebert scria cronici de film de 46 de ani și a ridicat acest lucru la nivel de artă. Este primul critic de film distins cu premiul Pulitzer (1975) și singurul care a primit stea pe Bulevardul celebrităților din Hollywood (2005).În 2012, an în care s-a confruntat cu numeroase probleme de sănătate, a reușit să scrie 306 recenzii, asta pe lângă cele două postări săptămânale pe blogul său și apariții în emisiuni televizate. A fost un geniu neobosit, care și-a lăsat amprenta în viețile multora.


Pentru mulți a fost un formator de opinie, criticul pe care îl consultai înainte să decizi dacă un film merită vizionat.

Din 1967 până în ultimele clipe de viață, a fost cel mai valoros critic de film al publicației Chicago Sun-Times, ultima recenzie pe care a postat-o pe blogul său a fost la filmul The Host (în 27 martie), căruia i-a acordat două stele și jumătate, dintr-un maxim de 4. În urmă cu două zile anunța că va lua o pauză, întrucât cancerul i-a revenit, după ce, în urmă cu câteva luni suferise o fractură la șold.

Chaz Ebert, femeia cu care s-a căsătorit în 1992 și care i-a fost alături în dificila perioadă în care, din cauza cancerului (cu care a fost diagnosticat prima oară în 2002), și-a pierdut vocea și o parte din maxilar: Sunt devastată de pierderea iubirii mele, Roger – soțul meu, prietenul meu, confidentul meu și minunatul meu partener de peste 20 de ani. A luptat cu mult curaj. Eu am pierdut iubirea vieții mele, iar lumea a pierdut un spirit vizionar, creativ și generos, care i-a atins pe mulți oameni din toată lumea. Am trăit o viață minunată împreună, mult mai frumoasă și mai epică decât un film.Eram în drum spre casă de la spital, când, s-a uitat la noi, a zâmbit și a părăsit această lume. Fără luptă sau durere, doar o tranziție demnă și liniștită.

Niciun comentariu: